4 av 5 fick Corona
- Emilie Eriksson
- Jan 27, 2022
- 2 min read
I fredags kändes Theo lite hängig på morgonen men tempen visade endast strax över 37, så hade det inte varit för att förskolan var stängd hade vi säkert gått iväg med dom. Sen slog det snabbt till och steg till 38.4. Theo deckade på soffan och Thor satt nära och vaktade bror❤️. Covid-testet visade positivt. När Theo sov som en stock roade jag och Thor oss med typ det enda vi kunde göra för att lämna lägenheten i någon minut, gå ut med sopporna. Men hissen strulade så Thor fick gå tre våningar men var lika glad för det!
Dagen efter var Thor fortfarande på strålande humör och Theo var feberfri men trött. När vi ropade på Thor att komma och äta familjefrukost hittade vi honom sovandes mitt på mattan (aldrig hänt tidigare). Sen gick det fort även för honom och febern peakade på 39.1. Positivt covid-test nu för båda barnen och negativt för mig och Fredrik.
Sen var det min och Axels tur (vi testade inte Axel men vi tror att han fick det). Positivt covid-test för min del, trots att jag har tagit tre sprutor. Fredrik fortfarande negativ. Axel fick Alvedon för första gången sen han föddes och febern peakade på 38.8.
Sen har det varit intensiva och trötta dagar här hemma där vi somnat huller om buller och klättrat på väggarna. Mat har inte varit så populärt så det har blivit våfflor på köksbänken, massa grädde och frukostar med lite av varje. Massa bus med Axel och visa "mamma, han kan visst stå själv"... (föll sekunden efter).
Väldigt tacksamma att vi ändå fick en mild variant och att Fredrik klarade sig. Känns hoppfullt och som att pandemin snart borde vara över för denna vecka har typ 40% av våra nära vänner i Stockholm haft covid. Hoppas hoppas!





























Comments