top of page

Firande i dagarna fyra i Skåne

  • Writer: Emilie Eriksson
    Emilie Eriksson
  • Dec 29, 2021
  • 2 min read

Vilken jul! Det började med att det snöade underbart på vägen ner från Stockholm och väl framme kom vi in i ett varmt hus med tända ljus, sprakade brasa, en het gryta och den mest magiska julkänslan. Pynt överallt på ett sådär överraskande och otroligt mysigt sätt! En julgran inomhus och två utomhus och ett tåg som körde runt. Vilket jobb Åsa och Benny hade gjort!



Den 23e var det dags att äntligen få fira Åsas 60 årsdag lite i efterskott. Det blev en god julbuffe i trevligt sällskap. På grund av de nya reglerna som började gälla samma dag, blev vi förflyttade till ett större rum med mer utrymme, och det var bra för som kusinerna busade med varandra! Flera fina känslomässiga tal till vackra Åsa!




Den 24e var det dags för julafton på Sommarvägen.



Efter en mysig frukost med lite paket åkte jag, Fredrik och barnen till Viken för att hämta upp julmaten. Då många restauranger har det tufft i år med att många julbord ställs in pga att corona ökat i samhället och nya svårare restriktioner börjat gälla igen, ville vi stötta en restaurang som betydde mycket för oss. Det blev Hamnkrogen i Viken som ligger nära kyrkan där vi gifte oss. Sen en snabb tur förbi kyrkan, men det var mässa så det blev bara en bild i entren! Glashalt ute, Fredrik föll illa på nacken men verkade klara sig relativt bra, vilken tur!



Vi åkte hem och efter nap kom alla kusiner och sen firades julafton med julvärd Tareq Taylor, Kalle, så fina presenter, julklappsspel, god mat, massa skratt, busiga barn, sång och mycket mer. Vi är så tacksamma!



Den 25e kom de som var kvar över på kalkon som Benny, Fredrik och Jonas tillagat under dagen. Gunnel satte den sista touchen genom att skära upp den vackert!




Den 26e åkte alla kusiner och Benny och Åsa till badets hus i Ängelholm. Så kul vi hade! Thor och Theo var helt slut (vi med!) efter! Man fick inte ta några bilder inne på badet men tog en smygbild på Axel som sov gott i Bennys famn och Thor och Theo i entrén som hittade en sjöstjärna i akvariet.



De första dagarna när vi kom ner hade vi superkallt, klarblå himmel och sol. Här kommer några magiska bilder från dom dagarna!



En liten julfilmssummering:



Avslutningsvis lite mysbilder från soffan och pepparkaksbakarna!



Vilken första jul för Axel ❤️



Comments


Post: Blog2 Post
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2021 by Tre under två. Proudly created with Wix.com

bottom of page